Gran Recapte 2018
XI Campus de música tradicional EBREFOLK

Lo Cinca es vestí de colors i piragües en el seu vintè Descens Internacional

//Màrio Sasot

Més de 700 piragüistes (770 segons la organització) participaren en el XX Descens Internacional del Cinca, amb sortida a Fraga, avituallament a Torrent i arribada a Mequinensa, 19 kilòmetres en total. D’ells, dos-cents ho van fer en la modalitat professional o competitiva i la resta en la modalitat “popular”. Gent de totes les edats, sexe i condició inundaren la zona del Parc Fluvial de Fraga donant una dinàmica pinzellada de color, il·lusió i alegria a l’esplanada que voreja el Cinca. Els organitzadors, des d’una furgoneta proveïda de megafonia, van llegir les normes de participació i una paradeta de taules i cavallets subministrava aigua, paraguaios i mulladeros als participants.

(Foto: Elena Cebrián)

Abans de la primera prova es va seguir per tots los assistents un respectuós minut de silenci per les víctimes dels atacs terroristes de Barcelona i Cambrils.

Després de la sortida de la carrera de competició, que la van guanyar els palistes Raimon Gastaldo i Pol Busquets, del Club Natació Banyoles, en un K-2, los regidors d’Arriondes (Astúries) Álvaro Palacios i Estefanía Sánchez van encendre el coet que donà l’eixida als participants amateurs, dins els diferents actes d’agermanament entre els Descensos Internacionals del Sella i del Cinca que es van celebrar a Fraga i Mequinensa durant tot el cap de setmana i que van començar el passat 4 d’agost en la localitat asturiana.

Els guanyadors de la prova (Foto: Elena Cebrián)

Dins de la modalitat competitiva, la segona plaça va ser per al K-1 de l’argentí Sebastián Jocano de “La Pobreta” Choele Choel, que també va prendre la sortida en el LXXXI Descens Internacional del Sella, a una mica més d’un minut de l’embarcació guanyadora. La tercera plaça la va obtenir el K-2 de Manuel i Víctor Craviotto del Sícoris Club de Lleida.

Pel que fa a clubs s’ha registrat una de les participacions més altes amb 31 equips, 4 internacionals provinents d’Argentina i França. El Monkayak Hiberus, el club amb un major nombre de participants amb 18 embarcacions i 25 palistes, s’ha emportat la victòria en la modalitat per equips seguit del Centre Natació Helios de Saragossa i del Club Piragües Villaviciosa “El Gaitero”.

(Foto: Elena Cebrián)

 

Tags:

Trackback des del seu lloc.

Deixa un comentari

Vostè ha de ser connectat per publicar un comentari.

REVISTA DE LES COMARQUES CATALANOPARLANTS D’ARAGÓ

Edita:

Iniciativa cultural de la Franja

C. Sagrat Cor, 33. 44610 Calaceit.

T. 978 85 15 21.

Enviar correu electrònic

Associacio Cultural del Matarranya (ASCUMA)

Institut d’Estudis del Baix Cinca (IEBC-IEA)

Centre d’Estudis Ribagorçans (CERib)

Amb la col·laboració de: