Gran Recapte 2018
XI Campus de música tradicional EBREFOLK

‘Lletres que són ponts’. Trobada literària a Mequinensa.

// Redacció

El proper 28 de maig, dissabte, a Mequinensa es viurà una marató literària. L’associació cultural Coses del Poble ha organitzat l’acte «Lletres que són ponts» amb l’objectiu de difondre entre el veïnat diferents obres i autors originaris o veïns de les comarques de la Franja i veïnes de Catalunya.

Els autors locals, malgrat la qualitat de la seva obra, resten marginats dels grans circuïts de distribució, fet que fa difícil que siguin coneguts pels lectors de les nostres contrades, i més encara quan escriuen en català, una llengua que a la Franja està experimentant una greu davallada en el seu ús social. L’activitat s’ofereix com un aparador de la creativitat literària de les nostres terres al temps que una plataforma de reflexió sobre les necessitats i potencialitats del sector.

L’acte està previst que arrenqui institucionalment amb la presentació per part de l’Acadèmia Aragonesa de la Llengua de mans de l’acadèmic Ramon Sistac, seguida d’una xerrada oferta per Natxo Sorolla sobre la situació actual del català a Aragó. Al llarg del matí i de la tarda el diferents autors aniran presentant els seus llibres, ja sigui al local Espai Jove amb Mercè Ibarz, Ferran Sàez i Margarida Aritzeta, o ja al Centre d’Estudis Jesús Moncada amb Anna Sàez, Teresa Ibarz, Lluis Rajadell, Carles Terès i Merxe Llop.

L’acte clourà amb una xerrada de Marc Biosca sobre el seu llibre Jesús Moncada, mosaic de vida.

Trobada d’escriptors i lectors d’aquí i dellà riu

Dissabte 28 de maig de 2022

Lloc: Espai Jove de Mequinensa

Sessió inaugural
10:30. Presentació de l’acte a càrrec de l’acadèmic Ramon Sistac, de
l’Acadèmia Aragonesa de la Llengua
11:00. Conferència: El català a Aragó. Situació actual i perspectives de futur.
Natxo Sorolla, sociolingüista (Universitat Rovira i Virgili).

Sessió Ponts de Fraga i de Segre
11:30. Mercè Ibarz, Tríptic de la terra (editorial Anagrama, 2020)
Ferran Sáez, Els morts riallers (Ara llibres, 2021)
Margarida Aritzeta, Encara hi ha flors (Capital Books, 2022)

Sessió Pont d’Indívil
18:00. Anna Sáez, Batre records (editorial Fonoll, 2020)
Teresa Ibars, Atles de l’oblit (Pagès editors, 2019)

Sessió Pont d’Arnes
19:00. Lluís Rajadell, Terra agra (Gara d’Edizions, 2021)
Carles Terès, Licantropia (Edicions de 1984, 2011)
Merxe Llop, Sílverti (Gara d’Edizions, 2020)

Cloenda
20:30. Marc Biosca, Jesús Moncada, mosaic de vida (Pagès editors, 2017)

Tags:

REVISTA DE LES COMARQUES CATALANOPARLANTS D’ARAGÓ

Edita:

Iniciativa cultural de la Franja

C. Sagrat Cor, 33. 44610 Calaceit.

T. 978 85 15 21.

Enviar correu electrònic

Associacio Cultural del Matarranya (ASCUMA)

Institut d’Estudis del Baix Cinca (IEBC-IEA)

Centre d’Estudis Ribagorçans (CERib)

Amb la col·laboració de: